[ catlist ID=corolla ]
Sinds 2005 ben ik in het bezit van een Toyota Corolla AE82 GT. Het oorspronkelijke doel was om er een tijdje in te rijden en ‘m daarna te gaan opknappen.
In de zomer van 2006 was dat moment aangebroken, aangezien ik toen de koppakking er tussen weg blies. Het was bekend dat deze lekte, maar aangezien ik toch van plan was de auto op te knappen heb ik er een tijdje meer doorgereden.
Het eerste jaar ging het nog best fanatiek, de hele auto uit elkaar halen en vervolgens helemaal schoon maken. Het werd toen ook zichtbaar wat er allemaal moest gebeuren. De lak was natuurlijk al niet super meer, maar in de bodem en de dorpel zaten ook enkele gaten. Die moesten gelast worden. Halverwege 2008 ben ik zo’n beetje begonnen met het laswerk. Nog nooit eerder gedaan, maar oefening baart kunst.
Tussendoor heb ik nog een 2e gt gehad, waar ik ook nog een tijd in heb gereden tot deze ook niet meer door de keuring kwam. In de tussentijd lag het werk stil aan de gt waar het hier over gaat.
Eind 2009 heb ik mijn eigen woning gekocht, dus tot halverwege 2010 is er weinig tot niks aan de gt gebeurd.
2010 en 2011 heb ik vervolgens gebruikt om de 2e gt helemaal uit elkaar te trekken. Tevens alvast grote delen plaatwerk en onderdelen opgeschuurd en in de primer gezet. Ook alvast de nieuwe veerpoten met verlagingsveren in elkaar gezet. Voorruit verwijderd.. dat soort dingen.
Dan zijn we aanbeland in 2012. Dit jaar heb ik al meer gedaan aan de auto dan in de jaren ervoor. Het motorblok is nu volledig schoon en het onderblok is gespoten.
De onderkant van de auto is volledig in de bitumen gezet. De motorruimte heb ik wit gespoten.
PU bussen zijn geplaatst en heel veel onderdelen voor onder de auto zijn alvast zwart gespoten.
Ondertussen is het blok uit elkaar geweest, weer opgebouwd en in de auto geplaatst.
Foto’s: