Na enkele jaren de auto’s die ik als dagelijks vervoer reed te hebben opgeleukt naar eigen smaak, was ik in 2005 toe aan een nieuwe uitdaging. Het leek me wel wat om een auto voor erbij te hebben waar ik mee aan de slag kon en die niet perse de volgende dag weer moest kunnen rijden. Tegelijkertijd moest het een auto zijn die je niet overal zag en waar ook nog enigszins sportief mee te rijden viel.
Aangezien ik al enkele jaren naar volle tevredenheid Toyota Corolla’s reed, was dat alvast snel duidelijk. Verder vond ik de corolla e8 GT erg mooi dus toen er één te koop kwam ben ik er dan ook voor gegaan.
Enkele specs:
Bouwjaar: 1985.
4A-GE, 1.6i twincam 16v met 121 pk.
958KG.
De auto was natuurlijk al 20 jaar oud en had meer dan 340.000 km gelopen, dus dat zag je er wel aan af. Maar goed, dat was ook de bedoeling en daar was de prijs ook naar.
Eén van de eerste dingen die ik heb aangepakt is de elektronica. De aansluiting van de radio was d.m.v. kroonsteentjes gedaan, dus daar heb ik een iso stekker aan gesoldeerd.
Ook was er achteraf een alarm ingebouwd d.m.v. scotchblokjes, wat de nodige storingen veroorzaakte. Ik heb alles dus maar doorgemeten en de draden die er niet hoorden verwijderd.
Het originele stuur is nogal groot en versleten, maar ik had nog een sportstuurtje liggen.
Ook had ik nog een E9 gtsi staan met een defecte motor, waarvan ik de stoelen heb overgezet.
Helaas waren die net iets te breed, dus die zijn verkocht. De velgen zijn wel een tijdje gebleven.
Ook de hoedenplank zag er niet uit, dus daar heb ik een 9mm mdf plank voor gemaakt.